هشدارهای پلیس فتا هرمزگان با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبرداری پیامکی 



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبرداری از طریق پیامک برای شهروندان ، توصیه های پیشگیرانه لازم را ارائه کرد. 
به گزارش صبح ساحل، «سرگرد احسان بهمنی»، رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: مجرمان سایبری با ارسال پیامک تحت عناوین خاص اقدام به سرقت اطلاعات مهم هموطنان می کنند.
وی درباره نحوه و شیوه کلاهبرداری توسط مجرمان بیان داشت: کلاهبرداران در ابتدا پیامکی برای شهروندان ارسال می کنند که در این پیامک یک آدرس درج شده که شهروند پس از مراجعه و کلیک بر روی آدرس وارد صفحه تحت عنوان صفحات فیشینگ می گردد و از این طریق کلاهبردار اطلاعات بانکی افراد را سرقت و اقدام به برداشت غیر مجاز و سرقت از حساب بانکی آنان می کند.
این مسئول انتظامی با هدف پیشگیری از وقوع کلاهبرداری به عموم شهروندان و مردم استان توصیه کرد: در هیچ شرایطی بر روی هیچ آدرسی بر روی پیامک هایی که برای آنان ارسال می شود کلیک نکرده و مطمئن باشند به طور چنانچه بانکی بخواهد به هردلیل به آنان هدیه ای پرداخت کند حساب بانکی و اطلاعات هویتی آنها را در اختیار دارد و می تواند مبلغ هدیه را به راحتی به حساب آنان پرداخت کند.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تأکید کرد: تمام پیامک‌هایی با این عناوین که برای شهروندان ارسال می شود کلاهبرداری، سرقت و یا فیشینگ می باشد و لازم است شهروندان تحت هیچ شرایطی بر روی این آدرس ها کلیک نکرده و به آن توجه نکنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها